Fagleder Økonomi

Valdres Energi AS er i vekst og utvikling og vi har behov for å styrke vår kapasitet og kompetanse innen økonomi.

Valdres Energi har i løpet av det siste året omdannet sine virksomheter til konsern. I konsernet inngår, foruten morselskapet Valdres Energiverk Mor AS, de heleide datterselskapene Valdres Energiverk AS (nettselskapet), Valdres Montasje og Entreprenør AS, Valdres Fiber AS og Valdres Vekst AS samt de deleide datterselskapene Kvitvella Electrisitetsverk AS og Fossbråten Kraftverk AS.

I tillegg har konsernet en vesentlig rolle i kraftomsetningsselskapet Kraftriket AS både som eier og tjenesteleverandør. Konsernet hadde i 2019 en samlet omsetning på MNOK 229 inkl. andel av omsetning i Kraftriket. I konsernet og tilstøtende selskaper er det samlet 52 ansatte på Spikarmoen, Fagernes.

Konsernets IT-systemer innenfor fagområdene er Visma Business, Visma Lønn, Nexima budsjettsystem, Maestro Årsoppgjør og Konsern, MS Office, m.m.

Stillingen vil organisatorisk bli plassert i administrasjonsavdelingen i morselskapet og vil rapportere til administrasjonssjef.

Stillingen innebærer arbeid med økonomitjenester inn mot kjernevirksomheten i konsernet. Det må også påregnes salg av økonomitjenester utenfor konsernet.


Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er forretningsorientert og sammen med andre ønsker å oppnå positive resultater. Som person er du fleksibelt anlagt, og trives med en hverdag der du jobber med større og mindre oppgaver, både ned mot linjen og opp mot ledelsen. Vi ser etter en sparringspartner på høyt faglig nivå. Du evner å tilpasse kommunikasjonen avhengig av hvem du er i dialog med, samtidig som du har den riktige serviceinnstillingen både i forhold til interne og eksterne oppdragsgivere. Kjenner du deg igjen i beskrivelsen så ser vi frem til å motta en søknad fra deg.

Arbeidsoppgaver

  • Fagansvar økonomi og lønn
  • Løpende økonomistyring og periodisk rapportering til ledelsen i de ulike virksomheter.
  • Oppfølging og videreutvikling av budsjetter, prognoser og KPI’er.
  • Kontinuerlig arbeid med forbedringer i økonomiprosessene.
  • Vesentlig rolle i årsavslutningen og være et kontaktpunkt mot revisor.
  • Arbeid med konsolidering av konsern.
  • Investeringsanalyser, businesscase og kost/nytte vurderinger.

Kvalifikasjoner

  • God forretningsforståelse og solid kompetanse innen økonomi og regnskap.
  • Relevant erfaring innen fagområdene og bransjen er ønskelig.
  • Utdannelse på siviløkonom/masternivå innenfor økonomi/revisjon.
  • Erfaring med oppfølging av flere selskap i konsernstruktur.
  • Erfaring fra moderne ERP-systemer og generelt gode IT-kunnskaper.

Vi tilbyr

  • Muligheten til å jobbe i et selskap med vekstambisjoner.
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver med stor grad av ansvar.
  • Faglig og personlig utvikling i et spennende fagmiljø.
  • Stor grad av fleksibilitet.
  • Trivelig arbeidsmiljø.
  • Konkurransedyktig lønn.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.

Søknadsfrist er 10. juni 2020, og søknad sendes til post@valdresenergi.no.

Ved spørsmål om stillingen vennligst kontakt administrasjonssjef Kim Tronrud, kim.tronrud@valdresenergi.no eller 992 87 127.